Copilaria mea si amintirile ce vin cu ea

Dupa ce am pasat leapsa la ZuZu, ea e fata de treaba si ma serveste cu o alta inapoi😀 Care sunt primele trei amintiri din copilarie?

Nu stiu daca reusesc sa imi amintesc chiar primele trei, dar cu siguranta o sa imi amintesc cele mai interesante si dragi mie.


De mic copil, paduri cutreieram, s-ar zice. Sau pe scurt, eram mult mai nazdravan, fata de cum sunt acum. M-am mai calmat in timp (poate :D). Am crescut intr-o familie in care mama avea inca doua surori, una din ele avand si ea un copil, de varsta apropiata mie, doar cu un an mai mare, numit Alex.
Eu si Alex ne-am petrecut mare parte din copilarie impreuna. Fiind singurii copii “prezenti” la acea vreme (ulterior, au mai venit niste verisori pe lume :D), nu prea aveam noi ce face decat mici nazbatii.
1. De mic copil imi placea foarte mult sa ma joc cu focul, la propriu. Luam pe ascuns bricheta/chibritele din Bucatarie, ascunzandu-le pe sub haine sau in buzunare, pentru a nu ne vedea careva ca avem de gand sa ne jucam cu focul, dupa care, mergeam in fundul gradinii (stateam acasa la bunica) si dadeam foc, ba la o hartie, ba la ceva paie de fan, sau iarba uscata… intelegeti ideea. Pana intr-o zi, cand ce ne-am propus noi doi. Hai sa facem un foc mare. Luam bricheta, dupa stilul deja consacrat si ne furisam impreuna in fundul gradinii.

Ce sa vezi acolo, mare claie de fan, pregatita de ai nostri pentru ce mai aveau nevoie prin jurul casei. Luam o “bucatica” destul de serioasa din acea claie de fan si o plasam destul de prost si anume, foarte aproape de claia acea mare de fan. Dam foc, in dorinta sa aprindem micul nostru foc de tabara. Ce sa vezi, ca s-a aprins atat de tare, incat s-a extins la claia cea mare de fan. Pfuai, ce sa faci… Noi radeam, ca ui ce foc mare am facut si ca ce tare e… Dar nu realizam pericolul in care puneam gradina (tinand cont ca erau doar uscaturi prin gradina, va dati seama ce putea iesi). Si focul creste, creste, creste… Pana una din matusile mele a observat din curte, ce foc mare am facut noi acolo. S-a speriat saraca si s-a apucat sa fuga cu cate 2 galeti de apa in mana, ca la 100 de metri obstacole (chiar veridica comparatia, tinand cont ca pana in fundul gradinii sunt exact 98 de metri :D). Noi radeam ca prostii, ca o comparam pe matusa cu o masina de pompieri. Spuneam ca doar o sirena ii mai lipseste si deja e pachetul complet. De mentionat ca la sfarsit, ne-am cam luat-o😀 Nu tare, mai mult Alex, ca el era mai mare…😀😀😀

2. Pentru ca nu mi-a placut doar focul atunci cand eram mic, mi-a placut si apa. Chiar foarte mult. Intr-o zi torida de vara, ca oricare alta, dupa o joaca prelungita cu Alex prin curte, decidem sa mergem amandoi in bucatarie sa bem niste apa. Eh, zis si facut. Pe vremea aceea, nu aveam noi in bucatarie (care era, cum s-ar zice, la subsolul casei), o chiuveta. Ci mai degraba, aveam o teava, cu robinet. Iar apa care curgea din acea teava se aduna intr-un bol de plastic.

Cum ziceam, zi calduroasa, joc intens… Sete mare! Ne ducem amandoi pana jos in bucatarie, deschide Alex robinetul, bea o cana cu apa, il lasa deschis, beau eu o cana cu apa… la care Alex spune: “ Paul, vezi sa nu uiti sa inchizi apa”; Eu: “Nu uit, nu uit…” . Termin de baut apa si ies val vartej din bucatarie. Dupa trei ore, “mi-am amintit” indirect ca nu am inchis apa. Matusa mea, care era pe acasa, a dat sa intre in bucatarie… si ce sa veeezi… s-a adunat apa de 12 cm in bucatarie. Vai de miiiine! Ce-am facut! Am uitat sa inchid apa! Si s-au apucat toti, in 3 ore au scos toata mobila din bucatarie, au scos apa, au facut toate demersurile necesare sa o putem folosi din nou cum trebuie. Dupa cele trei ore, am primit si noi mica bataita bine-meritata. Din nou, Alex a trebuit sa suporte mai multe decat mine😀

3. Al treilea lucru care mi-l amintesc cu drag, ar fi faptul ca pe atunci, aveam o gasca faina. Eram multi copii pe strada (ce-i drept, majoritatea baieti). Faceam de toate, ne mai ajutam, ne mai jucam, ne mai bateam, ne mai certam… Ce mai, ca baietii… Imi amintesc o data cum stateam cu Alex suiti pe poarta bunicii (crezand ca aceasta actioneaza – si chiar actiona – ca o protectie) dand cu pietre dupa unii care nu ne suportau, ei raspunzandu-ne in aceeasi masura.

Odata, am incercat sa bagam o broasca din aceea (raioasa cred?), pe o gura din aceea, stramta de tot, de la capacul de la canal. Un baiat din gasca noastra, chiar a reusit, dupa indelungi incercari cu un betisor… Ah, saraca broasca :)) Plus ca, nu pot sa uit, zilele cand mergeam cu totii sa ne scaldam in rau, sau la pescuit, sau sa ne dam cu sania langa un pod (era si inca este o panta super pentru sanii acolo). Sunt muuulte multe lucruri care ar mai fi de spus, dar momentan, ma rezum doar la atat.

Am multe amintiri, prostioare, nazbatii de tot felul, chestii frumoase (si unele chiar inteligente), dar daca ar fi sa ma rezum la 3, acestea ti le spun cu drag foarte mare, pentru ca imi definesc copilaria.

Pasez si eu leapsa la Grapefruits, creve, ZoZo si Roxana Calinescu.

Sper ca v-ati amuzat un pic, pe seama amintirilor mele😀

About Paul Roman

Not so ordinary. Definetly not a regular guy. Follow me and you'll find out the way I see the world.

4 responses to “Copilaria mea si amintirile ce vin cu ea

  1. Eu trebe să te dezamăgesc dar deja am scris de primele amintiri. Le poți căuta la categoria ”amintiri”😀 Ce observ eu pe aici că vărtu lua bătaie și pentru tine :))

  2. Ah, scuze😀 nu am observat :d Nu-i nimic😀

    Pai da… am fost norocos ca eram ãl mai mic :))

  3. Ai grija sa nu te joci si acuma cu focul si sa te arzi :-s Hi hi am facut leapsa ;;)

  4. heyyyy…. Paul lol si eu faceam dealea cand eram mic mai ales cu focu :)))))))) am luat nijte benzi fara sa stiim ca arde si am turnat undeva si dupa a venit un prieten si a zis :”ware daca punem foc pe benzina ce se intampla?[el stia ca arde]”
    La care eu poi nu stiu si a luat foc waii sunt multe … :|:((

Expune-ţi gândurile!

