Dumnezeu

Dumnezeu s-a adresat odată lui Moise şi i-a spus:

“Alege-ţi din tot poporul tău, o mie de oameni, dintre cei mai buni”…!

Şi Moise, a ales o mie dintre cei mai buni…

După aceea, i-a spus Dumnezeu:

„Acum alege din această mie,… zece care să fie cei mai buni”!

Şi a ales Moise zece… După aceea, iarăşi a vorbit Dumnezeu şi i-a spus:

„Alege din aceşti zece, pe cel mai bun”!

Şi l-a ales Moise, pe cel mai bun. Şi atunci, i-a spus Dumnezeu:

„Vreau să văd, dacă l-ai ales bine ! Trimite-l pe acesta unul, ca în termen de patru ani,… să-l găsească pe cel mai rău om din lume!”.

Şi a umblat bietul om, căutînd în dreapta şi în stînga,… şi mereu îndoindu-se. Găsea uneori pe unii, care păreau foarte răi, dar  îşi zicea:

„De unde ştiu eu, poate că aceasta este doar o aparenţă. Poate că el în sinea lui e un om drept. Poate că aşa îmi pare mie. De ce să-l judec eu? Eu n-am dreptul să mă înşel. Dacă m-a ales Moise, ca pe cel mai bun din poporul lui Israel, înseamnă că eu nu am dreptul să mă înşel”!

Şi a căutat, şi a căutat, şi a ajuns pînă în ultima zi…

Şi atunci a zis:

„Va să zică, nu sunt în stare să-l aflu pe cel mai rău… Ia să mă  întorc eu către mine însumi. Sunt eu oare, chiar cel mai bun? Cîte greşeli nu am eu,şi Moise m-a ales totuşi pe mine,… poate neştiind el, cîte ascunzişuri am eu… Şi dacă aş fi eu cel mai bun cu adevărat,… şi înţelept,… aş fi ştiut să-l găsesc pe cel mai rău”!

Şi s-a dus înapoi la Moise şi i-a spus:

„L-am găsit!!!… Eu cred că,… eu sunt cel mai rău”!

Şi atunci , din nou , i-a vorbit Dumnezeu lui Moise şi i-a zis:

„Acesta,… fiindcă,… nu i-a judecat pe ceilalţi,… fiindcă,… nu

s-a aşezat deasupra celorlalţi,… fiindcă,… s-a judecat pe sine,… acesta, este într-adevăr, cel 2mai bun!!! Îîntr-adevăr,… bine l-ai ales, Moise!!!”

About Paul Roman

Not so ordinary. Definetly not a regular guy. Follow me and you'll find out the way I see the world.

Expune-ţi gândurile!

